Eftermiddagssol i Sörmland

3 oktober, 2011 § Lämna en kommentar

Så här såg det ut under en av dagarna den gångna helgen. Jag promenerar hem från affären sent på eftermiddagen. Solen ligger redan ganska lågt över horisonten men strålar fortfarande igenom alla vackra höstfärger. Allt blir som en dansande kavalkad av grönt, gult, rött och brunt. Jag blir uppfylld av denna kavalkad, av denna bild som omsluter mig. Plötsligt får jag lust att dela den med någon, jag vill berätta om det jag precis upplever. Jag vill berätta med ord, jag vill berätta i bild. Jag vill dela denna upplevelse med någon, några. Jag skriver om den. Men varför är det så viktigt för mig? Varför allt detta berättande? Varför allt detta skrivande?

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Eftermiddagssol i SörmlandEvas perspektiv.

Meta