Ang Utresetillstånd

14 november, 2011 § Lämna en kommentar

Utresetillstånd är också titeln på min kommande skönlitterära bok som jag redan har skrivit om i ett tidigare inlägg här på min blogg. Jag lovade att återkomma med rapporteringen om det befintliga läget inför utgivningen av boken.

De senaste veckorna har för mig varit intensiva och kretsat nästan uteslutande runtom slutarbetet av Utresetillstånd. Tidigt i morse fick jag ett mail med rubriken ”Klar”. Mailet var från Helena, min granskare som med rekordfart (3 dagar) har gjort en genomläsning av manuset. Helenas synpunkter, hoppas jag, kommer under dagen och precis här och nu när jag sitter och skriver dessa rader är jag både förväntansfull och orolig.

På Arabela Förlag, där boken kommer ut, arbetar vi med sista justeringar av layouten, omslaget, författarbeskrivningen, faktabakgrunden, författarfotot, baksidestexten, etc. etc. Deadline till tryckeriet är bestämt till en av de kommande veckodagarna, ± 3 dagar. Jag hoppas att efter tryckeriet tagit över kommer jag att ha tid att andas ut, äta julbord så småningom och förbereda mig inför mötet med den färdiga boken.

Utresetillstånd planeras att släppas i början av 2012. Jag fortsätter att hålla er underrättade.

Den fina bilden är tagen i vår trädgård igår morse! Det tog mig tid att förstå att tallen var omsluten av en kedja av kondenserade daggdroppar upphängda i ett spindelnät.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Ang UtresetillståndEvas perspektiv.

Meta