Värt att notera Stensdotter!

8 januari, 2013 § Lämna en kommentar

Arnes kioskIgår blev jag klar med Karin Stensdotters debutroman Arnes kiosk. Jag fick boken för några månader sedan, i september tror jag att det var, och jag sparade den, avsiktligt, för julen. Julläsning! Med all rätt! Jag kan bara säga en sak, läs den!

En underbar romanJag har nämligen börjat läsa Stensdotter i omvänd ordning. Först läste jag hennes senaste bok, En underbar roman, som kom ut 2011. Som nummer två läste jag Den gordiska soffan som jag även uppmärksammade här på min blogg. Och som sagt igår läste jag ut Arnes kiosk, Stensdotters debut från 2004. Handlingen i både Arnes kiosk och Den gordiska soffan är förlagd till Stockholm. En underbar roman utspelar sig i både Stockholm och Paris.

9789100109813_large_den-gordiska-soffanKarin Stensdotter, författare och arkitekt, arbetar och bor i Paris. Hennes böcker finns att låna på flera bibliotek runtom i Stockholm och Sverige men går även att köpa direkt från författaren via hennes blogg.

Jag hade helt enkelt ett behov av att göra denna korta sammanfattning över Stendotters författarskap här på min blogg efter att jag läst alla tre romanerna. Mycket lovande författarskap, mycket givande läsning helt enkelt! Stensdotter är en författare som vi kommer att höra mer utav. Jag ser fram emot att följa henne med ett stort intresse!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Värt att notera Stensdotter!Evas perspektiv.

Meta