”På spaning efter den som inte flyr Lyra Ekström Lindbäcks artikel”

13 april, 2013 § Lämna en kommentar

För någon vecka sedan läste jag i DN (den 23/3) Lyra Ekström Lindbäcks På spaning efter den kritiker som inte flyr framtidenJag minns att jag läste texten med stort intresse för jag tyckte att Ekström Lindbäck vill förmedla något nytt, ett nytt (med allt rätt utmanande) perspektiv på texten och litteraturkritiken. Efter jag hade läst hennes text var jag ganska säker på att den var början på en större och givande (rasande) diskussion på DNs kultursidor framöver som jag bestämde mig att följa. Så småningom, den 2/4, kom Låt oss bli långsamma av Victor Malm som replik på Ekström Lindbäck. Idag på eftermiddagen, äntligen! (då hade jag nästan gett upp hoppet på en stor diskussion om litteraturen och kritiken i DN) ser jag en ny artikel i ämnet av Stina Otterberg: ”De okritiska upprepningarna finns på nätet snarare än på kultursidorna” och får snabbt hoppet tillbaka en stund innan jag läser texten.

Nu är jag själv på spaning efter en DN-kritiker som inte flyr Lyra Ekström Lindbäcks text i DN från den 23/3. Som DN-läsare hoppas jag fortfarande på en givande diskussion i ämnet. Något i stil med, minns ni Döda poeters sällskap? Se gärna detta klipp: Measuring poetry, ”…that the powerful play goes on and you may contribute a verse.”

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande ”På spaning efter den som inte flyr Lyra Ekström Lindbäcks artikel”Evas perspektiv.

Meta