Årets pelargoner…

2 juni, 2013 § Lämna en kommentar

OLYMPUS DIGITAL CAMERASå här ser det ut i vårt köksfönster på landet. Mina egna pelargoner! Någon gång i februari klippte jag små skott av de gamla plantor som fanns i källaren och stoppade i glas med vatten i. Så småningom såg jag de första trådliknande tunna rötterna komma fram. Efter en månad ungefär planterade jag dem i de gamla krukorna och voila! så här ser de ut, blommar så det knakar. (Tyvärr tog jag bilden i motljus, vilket inte helt gör blommorna rättvisa, men det finns fina knoppar som bara väntar på att slå ut.) Jag ville bara visa dem för det känns helt annorlunda att odla egna pelargoner än att gå och köpa redan framodlade hos en blomsterhandlare. Jag ställde även en ute på gården på den gamla brunnen, jag får se hur den klarar sig där.

Och en annan sak, jag skulle även vilja berätta att jag idag upptäckte en trevlig sida på nätet med flera bilder och inlägg om Slovakien av Niclas Bylund getupstayup.se. Det är alltid jätteroligt att höra när folk upptäcker Slovakien!

Annars är det en ganska fin eftermiddag i Sörmland. Inte längre så fuktigt och kvavt som det var hela förmiddagen idag. Men nu är jag snart på väg till Stockholm igen… och så småningom till Paris 🙂

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Årets pelargoner…Evas perspektiv.

Meta