Dag Hammarskjöld International Airport?

10 juli, 2013 § Lämna en kommentar

200px-Dag_HammarskjoldFörst senare på eftermiddagen hade jag äntligen tid att läsa dagens DN. Jag hajade till när jag såg artikeln ”Döp om Arlanda till Raoul Wallenberg Airport”. Min första tanke var: Varför byta namn…? Sedan började jag tänka själv…, ropade på min man och frågade om han hade läst artikeln. I samma ögonblick kom jag att tänka på Dag Hammarskjöld. Skulle inte det vara ett mera passande namn om vi nu ska byta namn på Arlanda? Dag Hammarskjöld International Airport. Jag är helt underförstådd med Raoul Wallenbergs humanitära gärning men på något sätt tycker jag att Dag Hammarskjöld skulle passa bättre som namn på Sveriges största internationella flygplats om det kom ifråga.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Dag Hammarskjöld International Airport?Evas perspektiv.

Meta