Apropå humanioras ställning…

10 september, 2013 § Lämna en kommentar

Av en slump läste jag detta öppna mail från professor Olle Häggström till Sveriges utbildningsministrar.

From: Olle Häggström
Sent: Tuesday, September 10, 2013 14:50
To: jan.bjorklund@regeringskansliet.se; maria.arnholm@regeringskansliet.se
Subject: Om humaniora i högre utbildning

Jan Björklund, Maria Arnholm,

Det är viktigt för oss i universitetsvärlden att ha en någorlunda klar bild av hur ni i Utbildningsdepartementet ser på humanioras ställning inom högre utbildning. Jag har dock funnit att ni ger dubbla budskap, och skulle sätta stort värde på om ni ville besvara de frågor som avslutar min korta bloggpost http://haggstrom.blogspot.se/2013/09/om-folkpartiets-syn-pa-humaniora.html

Vänliga hälsningar

Olle Häggström
professor i matematisk statistik, Chalmers

Jag publicerar detta på min blogg eftersom jag håller med Häggström i frågan och rekommenderar verkligen att läsa hans blogginlägg. Trogna bloggbesökare vet att jag själv har diskuterat humanioras ställning minst två gånger här på min blogg och tycker att frågan är mycket viktig.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Apropå humanioras ställning…Evas perspektiv.

Meta