Paris…

14 februari, 2014 § Lämna en kommentar

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn liten reflektion över mitt korta besök i Paris. Igår satt jag och läste en stund i Les jardins de Luxembourg. Härligt att vara tillbaka i staden. Det finns en hemkänsla, absolut, där för mig! Besöket var en blandning av arbetsresa/semesterresa. Först och främst har vi i Arabela.se satt strukturen för andra boken om Katarina Levitsky. Jag återkommer med information så småningom här på min blogg.

Annars gillar jag att bara gå runt och upptäcka staden (för det spelar ingen roll hur mycket man kan, staden är enorm), insupa atmosfären, upptäcka nytt eller det nya för mig. När jag t ex såg detta http://www.evatralala.fr/index.cfm på Boulevard de Saint Michel trodde jag först att det var på skoj. Kläder för mig, tänkte jag! Jag gillar kläder, det är ingen hemlighet. En boutique som liknade mer ett lager med kappor, jackor och alla slags kläder överallt och massvis med kvinnor som samlades där inne och utanför. Jag ville förstå vad det var och gick in. Jag fick så småningom veta att dessa kläder i naturmaterial är tillverkade i Bretagne i Frankrike och inte i Kina! Voilà! Det går alltså!

Vidare läste jag i Direct Matin om http://modadomani.fr ”La nouvelle business school” som fångade min uppmärksamhet. Skolan låg alldeles i närheten av där vi bodde.

Och om ni åker till Paris då, då ska ni absolut äta här:  http://www.leparadisdufruit.fr. ”Impeccable”!

Sedan blev jag också upplyst om detta: Paris sera toujour Paris! Paris kommer alltid att vara Paris! Den kulturella påverkan går alltså i båda riktningar och det är förstås så det ska vara! Ja, det blev ett besök i Belleville också!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Paris…Evas perspektiv.

Meta