Comeback :)

25 februari, 2015 § Lämna en kommentar

Efter flera månaders frånvaro är jag återigen tillbaka och skriver här på min blogg. Under den här tiden var jag även ledig från mitt skrivande p g a ett annat arbete, och har alltså fått ganska rejält avstånd till innehållet i den planerade uppföljaren till Utresetillstånd, min första skönlitterära bok. Ja, avståndet var välbehövligt, det kan jag med säkerhet säga nu när jag återigen kommit tillbaka till manuset. Och det är verkligen så som många som skriver säger, det är mycket tvivel runtom utgivningen av en bok. Jag trodde att det skulle kännas säkrare med uppföljaren men jag vet faktiskt inte om det är så. I alla fall, jag kommer i fortsättningen att skriva mera regelbundet och berätta om hur det går med boken ända tills den blir klar.

Paul AusterIdag var jag en snabbis på bokrean på Akademibokhandeln på Söder i Stockholm. Ibland kan man få en känsla av att det där med bokrea är passé när man läser både tidningar och på nätet. Men nej, det var faktiskt en lång kö till kassan när jag skulle betala. Jag köpte en liten bok av Paul Auster, Vinterdagbok. ”I Vinterdagbok skriver Paul Auster om åldrandet och kroppen, var den har varit och vad den har varit med om.”, står det på baksidan av boken. Jag älskar memoarer och (själv)biografier. Det här är i och för sig en dagbok men när jag såg den ville jag absolut ha den. Jag kopplade ihop den med New York. Paul Auster fick sitt stora genombrott med New York-trilogin i slutet av 1980-talet. Och så bor han själv sedan länge i New York och jag ska själv åka dit ganska snart.  Associationskedja? Kanske, kanske inte. Jag ser i alla fall fram emot att läsa den! Och nu har jag fått bråttom, jag ska träffa en gammal vän som jag inte har sett på trettio år, helt ofattbart egentligen att våra vägar korsas igen. Är mycket förväntansfull!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Comeback :)Evas perspektiv.

Meta