Det är inte ett badrum än…

19 mars, 2015 § Lämna en kommentar

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFörst kände jag mig osäker om jag överhuvudtaget skulle publicera följande inlägg, men sedan fick jag grönt ljus av min inre censor. Ja, hemma hos oss är det kaos. Fjärde veckan utan badrum! Usch! De första två veckorna gick det inte alls att bo hemma. Det pågår nämligen, en grundlig renovering. Mitt arbete har avstannat igen, inte helt, men jag är inte nöjd. Det jag visar här på bilden är inget i jämförelse med hur det ser ut! Jag dammar, tvättar bort allt byggdamm och har ständigt smaken av damm i min mun och jag varvar detta med mitt skrivande. Jag har alltså fått nog! Och jag tror att anledning nr 1 till att jag berättar här på min blogg är för att jag vill beklaga mig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADen andra anledningen, tror jag, är att det börjar träda fram ett mönster ur kaoset och att jag trots allt börjar se slutet på hela äventyret med badrummet. Som ni kan se här på andra bilden visar sig mönstret dessutom vara fint och symmetriskt, jag tror att det är ungefär som jag ville ha det…  Jag misstänker att någon expert på kaosteori var inblandad att det till slut ändå blev som det blev, lite som fraktaler på håll. Men det är fortfarande inte ett badrum, det är bara ett litet rum, än så länge. Tills dess får jag känna efter, vänja mig kanske… Men nästa vecka, i mitten av den, ungefär, ska det bli ett badrum 🙂 Det har hantverkarna lovat.

Nu har jag sagt vad jag ville och går tillbaka till mitt skrivande! Och med förhoppning kommer allt att kännas bättre?! Jag återkommer med en bild igen när arbetet med badrummet är avslutat helt.

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Det är inte ett badrum än…Evas perspektiv.

Meta