New York

29 april, 2015 § Lämna en kommentar

Jag vill bara skriva några rader här från New York. Mest av allt skulle jag vilja dela med mig av den mäktiga känslan jag känner när jag promenerar genom stadens gator. Det är människor och byggnader, byggnader och människor, människor som skapar och omskapar New York. Det är vad jag ser.

Igår såg jag södra Manhattan för första gången på avstånd som jag visar här på bilderna nedan. Även om bilderna nästan är identiska vill jag förmedla den där känslan, jag vet inte om jag lyckas. Jag har varit här tidigare men inte sett södra Manhattan på håll. Det var en svindlande känsla att vara så nära och se allt utifrån. Bilderna är tagna på vägen tillbaka från Staten Island, en ö ungefär 20 min sydost om Manhattan. I nästa inlägg ska jag försöka visa människorna… Förresten, i kväll ska jag se Se Llama Cristina, den off-Broadwaypjäs som jag skrev om i ett tidigare inlägg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande New YorkEvas perspektiv.

Meta