Mors dag och annat

31 maj, 2015 § Lämna en kommentar

DSC_0186Mors dag idag. Söndag, den sista maj 31/5. Jag har tittat på bilden här ovan flera gånger under dagen och tänkte att jag kanske visar den på min blogg?! Nu finns den här! Nästa år blir det fyrtio år sedan den togs. Jag, en ung mamma, med min första dotter och med min mor i sina bästa år. Så småningom lämnar vi och flyttar långt ifrån henne. Idag är vi alla tre mödrar och vi är också döttrar förstås alla tre. Tre mödrar och tre döttrar. Hur många är vi? 🙂 Vi (jag med min dotter) åker snart och hälsar på min mor i Slovakien och jag hoppas få möjlighet att ta en ny bild på oss tre. Mamma har hunnit fylla 85 år.

Idag var jag och sprang för tredje gången denna vecka. Jag har börjat träna inför Tjejmilen som går i början av september och inte i slutet av augusti som jag skrev på Facebook tidigare under veckan. Det är tufft. Trots att jag promenerar mycket och är van att röra på mig känns det ganska tufft att springa. I alla fall, jag varvar promenaden med löpning här i början.

Men det viktigaste under dagen, måste jag trots allt säga, är att M har påbörjat redigeringsarbete av manuset till andra boken om Katarina Levitsky. Jag har lagt jättemycket arbete hittills på det och det är förstås fortfarande en del kvar tills boken blir klar. Men på Arabela räknar vi hårt med 2015 som utgivningsår. Jag kommer förstås att informera om arbetet vidare här på min blogg.

 

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Mors dag och annatEvas perspektiv.

Meta