Fjärilens vingslag

13 december, 2015 § Lämna en kommentar

Version9Äntligen! Fjärilens vingslag, som är en fristående fortsättning på min debutroman Utresetillstånd (2012), kommer ut på Arabela Förlag den 12 april 2016! Handlingen i boken tar avstamp i början av 70-talet. Katarina går sista året på gymnasiet, förbereder sig inför studenten och planerar inför vidare studier när hon plötsligt en dag, på väg hem från skolan, hittar ett brev i brevlådan adresserat till sig. Att brevet kommer att förändra Katarinas liv anar hon inte då men ganska snart upplever hon en öppning genom vilken hon mer eller mindre med glädje självmant passerar. I Fjärilens vingslag kan du följa Katarina och den utländske studenten Vijay några år framåt på deras gemensamma väg…

Jag kommer så småningom att informera om boken och var någonstans den kommer att finnas till försäljning.

Och en annan sak som jag blev glad över för någon vecka sedan och som jag inte riktigt var medveten om tidigare. Min första bok, Utresetillstånd, när den kom ut, blev recenserad i bl a Göteborgs-Posten av självaste Kajsa Öberg Lindsten, översättare och kritiker! Jag var jättenöjd med recensionen och känner mig, så här fyra år senare, lite mallig när jag nu vet vilket arbete hon höll på med under tiden!!

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Fjärilens vingslagEvas perspektiv.

Meta