Söndag i Vitabergsparken

11 september, 2016 § Lämna en kommentar

vita-bergen I skrivande stund sitter jag i Vitabergsparken på Södermalm i Stockholm. En plats som är mig mycket kär och där jag ofta befinner mig trots att jag bor på andra sidan av stan. Ibland brukar jag promenera här med mina barnbarn. Vi köper glass på Kajsas i parken och sitter och pratar. Parken är en liten oas på Södermalm med den majestätiska Sofiakyrkan högt belägen. Jag brukar titta på kyrkan och beundra arkitekturen och tänka på hur annorlunda den är jämfört med kyrkor i Centraleuropa, där jag kommer ifrån.

Idag sitter jag ensam här och njuter av den fina anknytningen jag har till parken. Jag tänker på mina böcker, kanske mest på min senaste bok Fjärilens vingslag och hur den håller på och söker sig vägar framåt. Och det är förstås inte enkelt. Men trots att den inte har fått någon ”officiell” recension än, förutom några positiva kommentarer från vänner och bekanta som har hunnit att läsa boken, så har försäljningen gått desto bättre. Och medan jag väntar på någon/några ”officiella” recensioner skulle jag också vilja vända mig till er, mina vänner. Jag skulle vilja fråga om det är någon/några som är intresserade av att läsa boken och sedan skriva en kort recension som jag kan lägga upp på bloggen. Ni får gärna ta kontakt med mig på info@arabela.se så skickar jag ett recensionsexemplar till er.

vita-bergen-1Jag skulle också vilja tacka alla de som har läst boken och för alla fina kommentarer som jag fått. Och om ni inte har varit i Vitabergsparken än ta gärna vägarna förbi, det är värt det. Jag har i alla fall kommit på dessa tankar ovan om att be er om hjälp där i parken idag. Men om jag ska vara ärlig så har jag också läst Amanda Palmers The Art of Asking eller Hur jag lärde mig släppa oron och be om hjälp.

vita-bergen-2

Kommentera

Vad är detta?

Du läser för närvarande Söndag i VitabergsparkenEvas perspektiv.

Meta